fbpx
אייקון אתר חן בוארון עו״ד

עורכי דין ייפוי כוח מתמשך

עורכי דין ייפוי כוח מתמשך, אשר עברו הכשרה מיוחדת ומוסמכים ומורשים לערוך יפוי כוח מתמשך (ואין להם עניין אישי בייפוי כוח), יסייעו לכם ויחד אתכם יערכו עבורכם מסמך שנקרא "יפוי כח מתמשך", בשעה שתרצו למנות לעצמכם מיופה כוח אשר יקבל עבורכם החלטות, ובכך אתם בעצמכם (ולא בית משפט) תוכלו לקבוע מבחינה חוקית, כיצד ועל ידי מי יטופלו עניינכם בעתיד, בשעה שבה לא תוכלו לטפל בכך בעצמכם. למעשה, כל אדם מעל גיל 18, בעל כשירות, רשאי לחתום על יפוי כח מתמשך, בתנאי שהוא מבין את המשמעות, המטרות והתוצאות של ייפוי כוח זה.

משרדנו, חן בוארון – משרד עורכי דין, מעניק ללקוחותיו גם שירות בנושא ייפוי כוח מתמשך!!! משרדנו מחויב להענקת שירות איכותי, מקצועי ויסודי לאורך כל הדרך.

עורכי דין ייפוי כוח מתמשך – היערכות לעתיד

זו אולי לא מחשבה נעימה במיוחד, אך כל אחד מאתנו עלול להגיע ביום מין הימים למצב בו לא נוכל לקבל החלטות באופן עצמאי. במצב כזה לרוב קרובי המשפחה יאלצו לעבור אצל פקידת הסעד ובית המשפט על מנת להתמנות בתור אפוטרופוס. כל הפעולות האלו עלולות להוות מטלה סבוכה עבור האדם אשר כבר יהיה עסוק בטיפול בכם. על מנת להקל על העניין הלא פשוט הזה, יצא בשנת 2017 הסדר משפטי אשר מאפשר לאדם לתכנן את עתידו על ידי חתימה על מסמך שנקרא – "ייפוי כוח מתמשך". המסמך מאפשר לאדם למנות מיופה כוח אשר יפעל בשמו בשעה שהמייפה לא יוכל לקבל החלטות בכוחות עצמו.

ייפוי הכוח נוגע לטיפול בענייני רכוש ותחומים רפואיים. גם עניינים אישיים הנוגעים לרווחתו האישית של האדם, למגוריו, בריאותו, ענייניו הגופניים, נפשיים וחברתיים כלולים ומוגדרים בייפוי הכוח. האדם יפרט ביפוי הכוח באיזה עניין יהיה מיופה הכוח מוסמך לפעול בשמו (עניין רפואי / עניין רכושי/ עניין אישי לא כולל עניין רפואי). חשוב לדעת, במקרה שבו יפוי כח עוסק בעניין רפואי בלבד- ניתן לחתום עליו לא רק בפני עורך דין אלא גם בפני עובד סוציאלי, רופא, אח מוסמך או פסיכולוג.

מי רשאי לערוך ייפוי כוח מתמשך?

המגמה היום קובעת כי יש לשים את האדם ורצונותיו במרכז, כך שייפוי כוח מתמשך הוא אחת הדרכים המשקפים מגמה זו. עריכת ההסכם המשפטי הזה יכולה להתבצע על ידי עורכי דין המוסמכים לכך בלבד. המסמך נחתם על ידי מייפה ומיופה הכוח, מופקד במשרדי האפוטרופוס הכללי ויכנס למאגר ייפויי הכוח. שימו לב- יפוי כוח רפואי שלא הופקד אצל האפוטרופוס הכללי יהיה תקף לשנה. אם ברצונכם לחתום על מסמך זה, תוכלו לפנות אל משרדנו, חן בוארון- משרד עורכי דין.

  • המידע המוצג במאמר הינו מידע כללי בלבד, ואינו מהווה כיעוץ ו/או חוות דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי.
  • אין להעתיק ו/או להפיץ מאמר זה במלואו או בחלקו.

ייפוי כוח בנושאי ממון ורכוש 

יש מקרים שבהם אדם צעיר לא חש בטוב, כי התגלה שהוא חולה במחלה קשה או בשל תאונת דרכים שעבר ולכן הוא לא יכול להמשיך לעבוד. אם הוא חתם על ייפוי כוח מתמשך ומינה את אחד מילדיו לטפל בענייני רכוש וממון, הם יטפלו גם בנושא זה.

כיוון שמדובר במקרה חריג של פרישה מהעבודה עקב המצב הבריאותי טרם היציאה לגמלאות, כדאי להיעזר באופציה של עורך דין דיני עבודה אשר מודע לכל החוקים והפעולות שיש לבצע, במקרים החריגים הללו.

עורך הדין  יהיה בקשר ישיר עם המעסיק וידאג שהעובד לשעבר יקבל את כל הזכויות המגיעות לו על פי חוק. הפרשי שכר עבור החודשים האחרונים, תשלום עבור ימי חופשה שלא נוצלו, תשלום עבור ימי הבראה ומלוא תשלום הפיצויים עבור כל שנות העבודה שלו. בנוסף לכך הוא יקבל תשלום חודשי של פנסיה, אפשרות למשיכת כל הכספים אשר הופרשו עבורו לאורך כל שנות העבודה שלו בקופת הגמל ובקופת הפנסיה. 

בנוסף לכך יפעלו מיופי הכוח מול מס הכנסה לקבל פטור מתשלום מס לאור מצבו המיוחד. עם קבלת האישור אשר ניתן בדרך כלל רטרואקטיבית ממועד גילוי המחלה או ממועד התאונה, אפשר יהיה להגיש דוחות אישיים עבור כמה שנים אחורה ובזכות האישור האדם החולה יקבל את מלוא תשלומי המס בחזרה.

כאשר קיים ייפוי כוח מתמשך במאגרי המידע של האפוטרופוס הכללי, מיופי הכוח מבצעים פעולות שונות על פי ההנחיות של מייפה הכוח לשביעות רצונו. 

אהבתם את התוכן? שתפו עם חברים

Facebook
WhatsApp
Email
LinkedIn
Telegram
לליווי משפטי אישי מעו"ד מקרקעין מנוסה
שלחו לי הודעה בוואטסאפ ואחזור אליכם בהקדם!
הירשמו לניוזלטר שלנו
+ קבלו כל חודש את מגזין הנדל״ן עם החדשות החמות ביותר!

*הרשמה למגזין מהווה אישור להצטרף לרשימת התפוצה של משרד עורך דין נדל"ן חן בוארון

איתכם לאורך כל הדרך.

ליווי משפטי מקצועי בקניית / מכירת דירה יכול לחסוך הון.

לשאלות ופרטים נוספים, שלחו לי הודעה בוואטסאפ!

עו''ד מקרקעין חן בוארון טרסיוק
בואו נדבר על העסקה שלכם