fbpx
אייקון אתר חן בוארון עו״ד

עורך דין להסכם שכירות

תוכן עניינים

הבהרה:
משרדנו מתמקד ומייצג את המשכיר/השוכר אך ורק במקרה ועדיין לא נחתם חוזה שכירות.

במקרה ומדובר לאחר חתימת חוזה שכירות – אתם מוזמנים להמשיך לקרוא את המאמר אך משרדינו לא יכול לסייע לכם.

יש לך דירה בבעלותך ואתה מעוניין להשכירה?

על מנת שתוכל לקבל את התשואה המקסימאלית ולשמור על הנכס שלך, פנה אל עורך דין מקרקעין אשר יסייע לך בבחירת השוכר המתאים וינסח הסכם שכירות דירה אשר יעגן את חובות השוכר ויבטיח את זכויותיך כמשכיר.

הסכם שכירות דירה

מטרתו של חוזה זה היא לעגן את מערכת הזכויות והחובות שבין המשכיר לשוכר. לשם כך, זקוק בעל הנכס לשירותיו של עורך דין מקרקעין, אשר ינסח את הסכם השכירות. לא אחת, סבורים משכירים, כי היות שאין המדובר בעסקה של מכר דירה, אלא בעסקת שכירות בלבד, הרי שהם אינם זקוקים למעשה לעורך דין לצורך ניסוח ההסכם.

זוהי הנחה שגויה מן הטעם כי שוכר בעייתי יכול להסב למשכיר נזק כספי אדיר.

למשל, בשל אי תשלום דמי השכירות ו/או חשבונות הנכס, גרימת נזק משמעותי לדירה ועוד. על כן, ישנה חשיבות רבה כי המשכיר יפנה לעורך דין המתמחה בתחום הנדל"ן, אשר ינסח עבורו הסכם שכירות דירה מקצועי ומקיף, אשר יעניק לבעל הנכס הגנה משפטית אפקטיבית.

בחירת השוכר

חשיבות נוספת לקבלת ליווי משפטי במסגרת זו, היא סיועו של עורך הדין לבעל הנכס, בבחירת השוכר המתאים. לצד הרווח הכספי שבצידה של עסקת שכירות דירה, הרי שהיא אינה נטולת סיכונים.

שוכר שאינו משלם, או מסרב לפנות את הנכס בתום תקופת השכירות, הן סיטואציות שכיחות מאוד ועל המשכיר לעשות כל שניתן כדי לצמצם את הסיכוי להתרחשותן. כאמור, עריכת הסכם שכירות דירה טוב הוא צעד חשוב מאוד, אולם בד בבד, כדאי לבחור בקפידה את השוכר. עורך הדין ינחה את בעל הנכס כיצד לראיין את השוכרים הפוטנציאלים, מה כדאי לשאול, אלו מסמכים עליו לבקש לראות, מה צריך לעורר את חשדו ואלו ערבויות לבקש כתנאי להשכרת הנכס.

במידה והתכנון לטווח הארוך הוא לא לחסוך את הכסף שהשוכר ישלם עבור הדירה אלא לנצל אותו בחיי היום יום לטובת הוצאות כלשהן, חשוב לוודא שבוחרים שוכר אמין עם מקור הכנסה יציב, שלא תהיה סיבה שבגללה הוא לא יהיה מסוגל לשלם את סכום השכירות במלואו בזמן מדי חודש. כמובן שחשוב גם לדאוג מבעוד מועד שבמידה ושוכר מתכנן לעבור לדירה אחרת, יימצא מחליף במקומו והדירה לא תישאר ריקה במשך תקופה של כמה חודשים. פספוס בתחום הזה יכול לגרום לפגיעה רצינית ביכולת שלכם לדאוג לכלכלת הבית, כי לא רק שתאבדו (גם אם באופן זמני בלבד) מקור הכנסה נוסף שבניתם עליו, אלא גם תצטרכו לשלם ארנונה עבור דירה שעומדת ריקה ולא מניבה בשבילכם כסף. מציאת שוכר אמין זה לא האתגר ההכי גדול שקיים בשוק הנדל"ן, כי בסך הכל יש הרבה אנשים בישראל שעדיין לא קנו לעצמם דירה ובסך הכל צריכים מקום לגור בו עד שזה יקרה, אבל חשוב לא לחפף כשבוחרים בידיים של מי להפקיד את הנכס שלכם ולוודא שאתם מכניסים לדירה מישהו שאפשר לסמוך עליו.

סעיפי מפתח בהסכם

עורך דין מקרקעין מנסח עבור כל משכיר, הסכם שכירות דירה בהתאמה אישית. עם זאת, ניתן למנות כמה סעיפים מהותיים אשר עליהם להופיע בכל חוזה.

ראשית, מהי תקופת השכירות ומהם דמי השכירות. שנית, יש להבהיר כי הדירה הנה למטרת מגורים בלבד, כך שהשוכר אינו רשאי להשתמש בה לכל מטרה אחרת, כגון עסק. נושא חשוב ומהותי נוסף הוא נזקים לנכס, שם עורך דין מקרקעין יעשה הבחנה בין נזקים שהנם באחריות המשכיר לבין נזקים שהנם באחריות השוכר, לרבות נוהל תיקונים. כך למשל, כי המשכיר יוכל לתקן נזק שבאחריות השוכר ולדרוש מן השוכר שיפוי וכיו"ב. סוגיות חשובות נוספות יהיו בין היתר: סיום מוקדם של הסכם שכירות דירה, אי העברת זכויות (סאבלט), שינויים בנכס ועוד.

אז אם אתם עומדים להשכיר את הדירה שלכם, נשמח לסייע לכם בניסוח הסכם שכירות דירה אשר יעגן את חובות השוכר ויבטיח את זכויותיך כמשכיר.

צרו קשר עוד היום!

  • המידע המוצג במאמר הינו מידע כללי בלבד, ואינו מהווה כיעוץ ו/או חוות דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי.
  • אין להעתיק ו/או להפיץ מאמר זה במלואו או בחלקו.
עוד מאמרים בנושא
עורך דין להסכם שכירות

הבהרה:משרדנו מתמקד ומייצג את המשכיר/השוכר אך ורק במקרה ועדיין לא נחתם חוזה שכירות. במקרה ומדובר לאחר חתימת חוזה שכירות – אתם מוזמנים להמשיך לקרוא את

קרא עוד »
עו"ד מקרקעין חן בוארון
שוכר או משכיר דירה?
לפני חתימה על חוזה? צור קשר עם משרד עו"ד חן בוארון
לוגו עו"ד מקרקעין חן בוארון
מייסדת המשרד, בעלת ניסיון עשיר ויכולת מקצועית גבוהה בליווי משפטי בעולמות המקרקעין- נדל"ן והתחדשות העירונית.
לאור ניסיונה המקצועי והידע הנרחב שצברה, עו"ד בוארון מנתחת היטב את המפה הנדל"נית-עסקית ומעניקה פתרונות יצירתיים תוך יושרה מקצועית, אכפתיות, זמינות ויחס אישי לכל לקוח.
מן העיתונות
כתבה על עורכת הדין חן בוארון
כתבה בעיתון השקמה
כתבה בכלכליסט על עו"ד מקרקעין חן בוארון
כתבה מתוך העיתון כלכליסט
כתבה בלוי יצחק על עו"ד נדל"ן חן בוארון
כתבה מתוך לוי יצחק
קבלו במתנה את המדריך
3 הטעויות הקריטיות שעושים רוב רוכשי הדירות ואיך להימנע מהן

איתכם לאורך כל הדרך.

ליווי משפטי מקצועי בקניית / מכירת דירה יכול לחסוך הון.

לשאלות ופרטים נוספים, שלחו לי הודעה בוואטסאפ!

עו''ד מקרקעין חן בוארון טרסיוק
בואו נדבר על העסקה שלכם