fbpx
אייקון אתר חן בוארון עו״ד

כמה עולה לשכור עורך דין לקניית דירה?

בצעו עוד היום שיחת ייעוץ עם עו״ד חן בוארון ותקבלו את ההנחיות הנכונות והמדויקות ביותר להתנהלות בעת רכישת דירה שלך.
מיסוי מקרקעין

קניית דירה היא מטבע הדברים, מהלך הכרוך בעלויות גבוהות ביותר ובמידת סיכון לא מבוטלת עבור הרוכשים.

הדבר נכון על אחת כמה וכמה, כשמדובר בעסקאות רכישה של דירה ראשונה, שבהן הנטייה של הרוכשים לעשות טעויות חמורות שנובעות מחוסר ניסיון, היא גדולה יותר.

כאן בדיוק נכנס לתמונה עורך דין מקרקעין מקצועי, שמתמחה בעסקאות בתחום הנדל"ן הפרטי.

התפקיד של עורך דין לקניית דירה או מכירת דירה הוא בראש ובראשונה להגן על הזכויות שלכם בתור הקונים בעסקה. מכאן שלפני שאתם בודקים מהו גובה שכר הטרחה שתשלמו לעורך הדין, חשוב לבדוק עם איזה ניסיון ומוניטין מקצועי המייצג שלכם מגיע.

אבל לאלו שממהרים:

התעריף המינימלי שלשכת עורכי הדין ממליצה עליו עבור עורך דין קניית דירה הינו שכר טרחה בגובה שבין חצי אחוז מעלות הנכס + מע"מ ועד אחוז וחצי

מוכרים או רוכשים דירה או נדל"ן אחר?

איתנו תהיו בטוחים שהדברים נעשים בצורה הטובה, הבטוחה והמקצועית ביותר עבורכם! לבדיקת התאמה ביחרו:

הידעתם? עורך דין מקצועי לקניית דירה יכול לחסוך לכם הרבה כסף

הליווי המשפטי שעורכי דין מקרקעין מספקים לרוכשי דירות, כולל, בין היתר, ביצוע בדיקות מקדימות של הנכס ושל המוכרים, בחינת הנוסח של הסכם המכר, ואחריות לניהול משא ומתן על תנאי ההסכם מול המוכרים. כאן בא לידי ביטוי הניסיון המקצועי של עורך הדין שמלווה את רכישת הדירה.
שכן המיומנות והוותק של עורך הדין בניהול משא ומתן בעסקאות נדל"ן, הם המפתח למיקסום האינטרסים שלכם ולמיצוי זכויותיכם בעסקה. יתרה מכך, הבחירה בעורך דין לקניית דירה עם בקיאות במיסוי מקרקעין ובתכנון מס בעסקאות נדל"ן, תסייע לכם להפחית באופן משמעותי מאוד גם את שיעור המס שתידרשו לשלם בקניית הדירה ובמקרים מסוימים, אף להימנע ממנו לחלוטין.
מדובר כמובן, בסכומי כסף לא מבוטלים, ולכן חשוב לבחור בתבונה את עורך הדין שילווה את העסקה.

עורך דין לקניית דירה

מדוע חשוב לקחת עורך דין טוב ולא עורך דין זול כשקונים דירה?

בחירת עורך דין לקניית דירה היא מקרה קלאסי שבו הזול עלול לעלות לכם ביוקר.

חשוב לדעת כי אף שגובה שכר הטרחה שגובים עורכי דין ותיקים בתחום המקרקעין עשוי להיות גבוה מזה שתידרשו לשלם לעורך דין מקרקעין בתחילת דרכו, לוותק המקצועי של עו"ד נדל"ן מנוסה אין תחליף. זאת כמובן, אם ברצונכם לוודא שאתם מבצעים קנייה חכמה ולא משקיעים את כל ממונכם בנכס שיעלה לכם ביוקר בהיבטים משפטיים, מיסויים או נדל"ניים. בשורה התחתונה, עורך דין מקרקעין בוחרים על פי הניסיון ולא על פי העלות, כי לשקט הנפשי שלכם אין מחיר.

הערך המוסף של עו"ד חן בוארון בעסקאות נדל"ן לקניית דירה

משרד "עורכי דין מקרקעין חן בוארון טרסיוק" מתמחה בליווי משפטי מקצועי בעסקאות נדל"ן ומקרקעין מכל הסוגים. ליווי העסקה מתבצע משלביה הראשונים ועד לסיומה עם העברת הזכויות בנכס לקונים,
על ידי מייסדת המשרד – עורכת דין חן בוארון טרסיוק.

ההיכרות רבת השנים של עו"ד בוארון טרסיוק עם תחום הנדל"ן בישראל, מאפשרת ללקוחותיה ליהנות מליווי משפטי יצירתי ברמה הגבוהה ביותר בעסקאות מכר ורכישה של דירות, תוך שיפור הסכמי המכירה והפחתת הוצאות המיסוי בעסקה. כל זאת בהתאמה מקסימלית לצרכי הלקוח ובשכר טרחה שקוף, ידוע מראש והוגן.

מעוניינים בליווי משפטי מקצועי לקניית דירה? צלצלו ונשוחח!

עורך דין קניית דירה – כמה משלמים שכר טרחה עבור דירה יד שנייה?

כאשר מדובר ברכישה של דירה יד שניה, התעריף המינימלי שלשכת עורכי הדין ממליצה עליו לעו"ד מקרקעין הינו שכר טרחה בגובה שבין חצי אחוז מעלות הנכס + מע"מ ועד אחוז וחצי, על פי שוויה של הדירה, ומושפע משווי הנכס, מסוג העסקה, וממורכבות הטיפול בעסקה.

לדוגמא: אם יש בעיות רישום, אם הדירה רשומה בטאבו, במנהל או בחברה משכנת, אם על הדירה רובצות שעבודים עיקולים חריגות בניה, וזמן הטיפול המוערך בהקשרה. כמובן, כל עורך דין רשאי לקבוע לעצמו שכר טרחה שונה והשיקול האם לשכור את שירותיו של עו"ד מקרקעין כזה או אחר הוא כבר בהתאם לרמת המקצועיות של בעל המקצוע ולצרכים הפרטניים של הלקוח.

כמה עולה עורך דין קניית דירה עבור דירה חדשה מקבל"ן?

חשוב לשים לב כי כאשר רוכשים דירה מקבל"ן, חוץ משכר הטרחה שתשלמו לעורך הדין שלכם, שעומד על חצי אחוז מעלות הנכס בתוספת מע"מ ועד לאחוז וחצי, אתם תאלצו לשלם בנוסף שכ"ט לעורך הדין של היזם. עלות עורך הדין של היזם קבוע ומוגבל בחוק, והוא יעמוד על סכום של עד חצי אחוז מסכום הנכס + מע”מ, או בסכום של 5,575ש"ח + מע"מ – לפי הנמוך ביניהם (נכון לי- 2024). כשמדובר בדירות יוקרה( מחירה של הדירה גבוה מ-4,642,750 ₪ (נכון ל-2023) ), החוק לא מגביל את גובה שכר הטרחה של עורך הדין.

עסקת מכירה או עסקת רכישה של נדל"ן מערבת סכומי כסף משמעותיים, ולכן קיים הצורך בגורם מקצועי ומיומן שילווה את התהליך. מרבית האנשים שקונים או מוכרים דירות אינם בהכרח בקיאים ברזי החוק ולכן לא מודעים למלוא זכויותיהם. עורך דין נדל"ן מומחה ידע לסייע לכם לקנות דירה תוך שמירה על האינטרסים הכלכליים והנדל"נים שלכם, ומבלי להסתבך בביורוקרטיה מייגעת ומיותרת. במאמר שלפניכם נסקור את תפקידיו של עורך דין מקרקעין, עורך דין מכירה כמה עולה, ומחיר עורך דין לקניית דירה.

עורך דין חוזה דירה לקניית דירה

מהו תפקידו של עורך דין המתמחה בתחום המקרקעין?

בבואכם לרכוש דירה ישנן מספר בדיקות מקדמיות שונות שחשוב לבצע, וביניהן בדיקות משפטיות, לדוגמא:

  1. לבדוק אם ואיפה הדירה רשומה. אם היא רשומה בלשכת רישום המקרקעין (טאבו) , ברשות מקרקעי ישראל (בשמה הקודם: מינהל) או בחברה משכנת. (לוודא שלא רשומים רק בהערת אזהרה אלא בעלות או חכירה).
  2. לבדוק אם הנכס רשום על שם המוכרים (בבעלות/בחכירה).
  3. לברר האם קיימות הערות אזהרה כלשהן לגבי הנכס המועמד לרכישה.
  4. לבדוק אם על הנכס יש שעבודים/ עיקולים/ צווי הריסה/ חריגות בנייה וכד'.
  5. בדיקה של מיסוי מקרקעין. במידה וברשות הקונה קיימים נכסים נוספים, חשוב גם לערוך תכנון מס אצל איש מקצוע מומחה כדי למנוע תאונות מס ולהפחית את סכום המס ככל שניתן.

במידה ועברתם את כל השלבים לעיל בהצלחה, מגיע שלב עריכת הסכם המכר עבור הנכס.
את כל התהליכים הללו יכול לבצע עבורכם עורך דין מקרקעין במהירות, במקצועיות ובאופן שעשוי לחסוך לכם הוצאות מיותרות סביב קניית הדירה.

איך בוחרים עורך דין לקניית דירה?

ליווי מקצועי בתהליך של קניית דירה כולל יעוץ בתחום של מיסי מקרקעין, מס שבח, דיני חוזים, תמיכה ביזמים, ייצוג בבתי משפט, תביעות ועוד. לכן על מנת שעסקת הרכישה של נכס נדל"ני תעבור בצורה חלקה ועם מינימום עלויות נלוות, חשוב מאוד להסתייע בשירותיו של עורך דין מנוסה ומיומן בתחום דיני המקרקעין. עורכי דין לקניית דירה יש הרבה, אבל חשוב לחפש את שיש להם ניסיון רב שנים ומיומנות נרחבת בתחום המקרקעין.

מה היתרונות שבקניית דירה בייצוג של עורך דין חוזה דירה המתמחה בעסקאות מקרקעין ונדל"ן?

שימוש בשירותיו של עו"ד חוזה דירה במסגרת התהליך של קניית דירה הוא קריטי אם ברצונכם להבטיח כי זכויותיכם כקונים תשמרנה ושלא תקלעו בעל כורחכם לתסבוכת משפטית הנוגעת לנכס המועמד לרכישה. שירותי עורך דין קניית דירה אף שאינם ניתנים בחינם, יכולים לחסוך לכם סכומי כסף רציניים, בין היתר בזכות תכנון המס שעורך דין מבצע עבורכם כחלק מהתהליך וחישובים נוספים שמסייעים לקונה בהוזלת העלויות הנלוות לרכישת הדירה.

בצעו עוד היום שיחת ייעוץ עם עו״ד חן בוארון ותקבלו את ההנחיות המדויקות ביותר להתנהלות נכונה בעת רכישת הדירה שלכם!

אהבתם את התוכן? שתפו עם חברים

Facebook
WhatsApp
Email
LinkedIn
Telegram
לליווי משפטי אישי מעו"ד מקרקעין מנוסה
שלחו לי הודעה בוואטסאפ ואחזור אליכם בהקדם!
הירשמו לניוזלטר שלנו
+ קבלו כל חודש את מגזין הנדל״ן עם החדשות החמות ביותר!

*הרשמה למגזין מהווה אישור להצטרף לרשימת התפוצה של משרד עורך דין נדל"ן חן בוארון

איתכם לאורך כל הדרך.

ליווי משפטי מקצועי בקניית / מכירת דירה יכול לחסוך הון.

לשאלות ופרטים נוספים, שלחו לי הודעה בוואטסאפ!

עו''ד מקרקעין חן בוארון טרסיוק
בואו נדבר על העסקה שלכם