fbpx
אייקון אתר חן בוארון עו״ד

איך לבחור עורך דין מקרקעין

איך לבחור עורך דין מקרקעין

עשרת הדיברות- איך לבחור עורך דין מקרקעין

רוב תביעות הרשלנות כנגד עורכי הדין – הם בנושא מקרקעין .
אם אתם לא רוצים שעסקת הנדל"ן שלכם תכנס לסטטיסטיקה- לפני שאתם בוחרים את עורך הדין שלכם – תקראו את עשרת הדיברות שיסבירו לכם על איך לבחור עורך דין מקרקעין:

1. בחרו עורך דין שתחום התמחותו הבלעדי (או לפחות המוביל) הוא מקרקעין. חשוב מאוד שעורך הדין יהיה בעל ידע משפטי פרקטי רב ובקיא בחקיקה ובפסיקה של תחום המקרקעין, (ואם הוא מתמחה גם במיסוי מקרקעין זה כמובן יתרון נוסף).

2. בדקו כמה עסקאות מקרקעין הוא ליווה משפטית , כלומר מה הניסיון המעשי מהותי שיש לו בתחום, ולא רק כמה שנים הוא עורך דין.

תתפלאו לגלות שבמקרים רבים, עורכי דין "צעירים" בתחום (ותק של 1-5 שנים) יותר חרוצים ובעלי הספק עצום , לעומת עורכי דין ותיקים ועייפים.

3. בקשו המלצות מלקוחות עבר של עורך הדין, אשר יכולים להעיד על השירות , הליווי המשפטי והחוויה שהם קבלו מעורך הדין.

4. בחרו עורך דין שייצג רק את הצד שלכם, וידאג אך ורק לאינטרסים שלכם, ללא ניגוד עניינים. (בעסקאות יד שנייה זה אמנם חוקי שעו"ד אחד ייצג את שני הצדדים, אך זה לא מומלץ ויש חשש לניגוד עניינים, שימו לב שברכישת דירה מקבלן – אסור לעו"ד הקבלן להיות גם העו"ד שלכם, לכן אם תגיעו לעסקה כזאת ללא עורך דין, אתם כלל לא מיוצגים).

5. אני מאמינה שלא פחות חשוב מהמקצועיות של עורך הדין, עסקים עושים קודם כל עם אנשים, לכן חשוב שתבדקו אם אתם מתחברים אליו, אם הוא נעים, אדיב, מכבד אתכם , מדבר אתכם בגובה העיניים ונותן לכם הרגשה נעימה.

6. תוודאו שעורך הדין זמין אליכם. כמובן, שלא מדובר ב 24/7 , אבל חשוב שהוא לא יהיה עמוס מידי, כך שתהיה לכם אפשרות לשוחח ולהתייעץ איתו, גם לאחר החתימה.

7. חשוב מאוד לבחור בעורך דין שיודע להבחין מה מהותי לעסקה וחשוב להתעקש ועל מה אפשר להתגמש בכדי להוציא את העסקה לפועל על הצד הטוב ביותר.

8. אם אתם גם מוכרים דירה וגם קונים דירה אחרת – חשוב מאוד שעורך הדין ידע לערוך ולסנכרן מתווה תשלומים שיתאימו לשתי העסקאות, כדי שלא תמצאו את עצמכם חלילה בהפרת חוזה.

9. מומלץ לקחת עורך דין מקומי וזאת גם כדי שיהיה נגיש אליכם ככל שתצטרכו, וגם כדי שיהיה לו ידע וניסיון ספציפי בעסקה באזור זה, והכרות עם הרשויות של האזור.

10. בדקו מה גובה שכר הטרחה של עורך הדין, ומה השירות הכלול במחיר. כלומר, תוודאו שהשירות הוא ליווי משפטי לכל אורך העסקה, הכולל בדיקות מקדמיות, ניהול מו"מ ועריכת הסכם מכר, דיווח לרשויות המס וכמובן העברה זכויות מלאה ורישום בטאבו.
גובה שכר הטרחה הנהוג כיום נע בין % 0.5 – 1% מגובה העסקה. זה תלוי במספר משתנים כמו:

-סוג העסקה ורמת הסיכון (יד שנייה, רכישה מקבלן, קבוצות רכישה וכד')
-מחיר העסקה (בדר"כ לדירות שמחירן עד למיליון ש"ח נהוג לגבות לפחות 1%, וככל שמחיר הדירה עולה כך אחוז שכר הטרחה יורד).
-במורכבות העסקה (אם יש הרבה יורשים, אם הדירה רשומה בטאבו/ ברמ"י/ חברה משכנת/ אם יש קשיים ברישום ונדרש אישור בימ"ש/ עיקולים/ שעבודים וכד')

שימו לב, אם שכר הטרחה של עורך הדין זול משמעותית מאחרים, "כבדהו וחשדהו", ככל הנראה עורך הדין מעדיף כמות מאשר איכות. וכידוע- על איכות לא מתפשרים !! בטח לא בעסקה חשובה ומסוכנת כמו עסקת נדל"ן.
כשאתם ניגשים לאיך לבחור עורך דין מקרקעין תזכרו שחשוב שעורך הדין שלכם ישקיע זמן בטיפול מסור בתיק שלכם, יעשה עבודה יסודית וקפדנית לאורך כל הדרך, כך שתרגישו הכי בטוחים בעסקה החשובה והיקרה ביותר בחייכם.

ב-ה-צ-ל-ח-ה

*טאבו= הרשות לרישום והסדר זכויות מקרקעין ** רמ"י= רשות מקרקעי ישראל (בעבר נקרא "המינהל")

איך לבחור עורך דין מקרקעין

אהבתם את התוכן? שתפו עם חברים

Facebook
WhatsApp
Email
LinkedIn
Telegram
לליווי משפטי אישי מעו"ד מקרקעין מנוסה
שלחו לי הודעה בוואטסאפ ואחזור אליכם בהקדם!
הירשמו לניוזלטר שלנו
+ קבלו כל חודש את מגזין הנדל״ן עם החדשות החמות ביותר!

*הרשמה למגזין מהווה אישור להצטרף לרשימת התפוצה של משרד עורך דין נדל"ן חן בוארון

איתכם לאורך כל הדרך.

ליווי משפטי מקצועי בקניית / מכירת דירה יכול לחסוך הון.

לשאלות ופרטים נוספים, שלחו לי הודעה בוואטסאפ!

עו''ד מקרקעין חן בוארון טרסיוק
בואו נדבר על העסקה שלכם